Monday, December 31, 2007

cut n bleedy...ouchhy!!!

Mlm tadi saya berkesempatan chat dgn akak ummie,akak yg paling saya hormati dan sayangi di kampungchat.best sungguh dpt chat dgn akak saya tu…banyak nasihat dan tunjuk ajar serta panduan yg berguna saya pelajari dr akak ummie.xlama lagi akak ummie akan menerima seorg menantu…yey yey.hehe awal² lagi akak ummie sudah menjemput saya dan family menghadiri wedding reception anaknya dia taman seri gombak.kalau ikut gayanya mau jemputan sekitar 2-3 ribu org,ye la akak ummie ni seorg vvip (amponn akak,adik akak ni nakal).dh dijanjinya saya akan mendapat ole² bunga telur…harap2 la dpt bunga telur,yg sebenar2nya bunga telur…bukan tuala kecik lap muka yg selalu saya terima kebelakangan ini,semasa memenuhi undangan resepsi perkahwinan.kadang kala saya dapat kipas tangan yg diperbuat dr kayu,adakalanya dpt kek,gula2 mahupun goodie bag,yg dipenuhi bermacam2 barangan spt kristal,sabun,potpuri dll…sekali tu ada surah yassin!!!tapi saya selalunya teruja apabila dapat bunga telur…saya suka balik rumah dan makan telur org kawen tu dgn kicap.ntah x tau mengapa,maybe sebab dah jadi hobi.kadang2 bahagian shah pon saya mamam hehe.saya dh offer nak tlg akak ummie basuh pinggan mangkuk gelas dulang periuk belanga…tapi as usual,akak ummie yg menyayangi adik2nya kata : dtg makan aje.
Wong jowo orak iso soru…kerjo kerjo!!!~
Hehe amponn akak ummie.dh lama x gurau2 dgn akak  nanti kenduri saya akan tolong akak mana yg patut,selain dr tlg makan la.best gak kalo ada nasik beryani gam…taruh kome2….pastu kasi la berkat skit…tapau mana yg patut buat bekal adik akak yg nakal dr ipoh ni mam on the way balik ipoh.ingat nak singgah kat tasek biru temoh,nak piknik.
Selain dr akak ummie,saya juga bertuah mengenali akak nana,akak hani,akak zai dan akak lady46.semua tu akak2 yg sungguh baik di ruangan sembang maya.melainkan akak lady46 yg jauh di selatan tanahair,saya dan keluarga telah berkesempatan bertemu dgn kesemua akak2 yg saya list downkan tadi.semuanya mmg baik2,ramah,kaya dgn senyuman,lemah lembut dan penyayang.tapi dalam ramai akak2…ade seorg akak yg saya takot nak bergurau…saya takot dia marah saya.eeeeeee x berani saya.walaupun akak saya tu x pernah marah saya…tapi cuak jugak nak gurau2 dgn akak yg seorg ni…hehe mmg sungguh x berani saya.takot seyyy…kalau akak2 saya yg lain tu saya berani taip : akak…saya nak lempang akak,buley ke?Kalo akak hani atau akak zai…mrk akan kata : ehh knp ni ves,garang semacam aje,akak nana pulak akan kata : nak lempang akak awak ye?biase dia,tapi kalau nak lempang,lempang la..alahai. Tapi akak yg seorg ni saya x pernah taip camtu…entah x tau ngapa…saya x berani.saya akui,saya mmg rapat dgn akak2 chat saya.kalau mrk x ada di ruangan sembang,saya hanya berdiam diri…atau jika ada dan beliau x bz,saya akan bersembang sakan dgn .best tukar2 cerita,idea dan lawak jenaka dgn .beliau satu2nya teman sembang yg masih setia bersama kgchat sejak dr awal.kegigihan beliau dalam mendalami ilmu IT sangat saya kagumi,kata org “angkat topi” pd .sambil menaip ni saya dengar muzik metallica,lagunya bertajuk ride the lightning.jam di laptop = 1:58 am.teringat pesanan akak ummie…ves,tidur awal,usah berjaga hingga dinihari.ermmm ok akak ummie,tahun depan saya start tido awal.saya dh berazam nak tidor awal mulai tahun depan.dgn akak ummie saya dh janji camtukan?hehe,shah ptg semalam tenung muka saya dekat2 dan bagitau :”keliling mata abg dah hitam,xcukup tidor”.selain dr tidor awal,saya juga berazam utk berusaha dgn lebih tekun,gigih dan kuat mencari rezeki…3 kali ganda dr tahun ni.azam yg ke-3,saya nak tempah baju melayu.dah 13 tahun saya x pernah tempah baju melayu.last sekali baju melayu teluk belanga warna ungu.baju tu dah carik sana,sini,saya suruh shah jahit,tampal dan buat apa yg patut,asalkan saya boleh pakai baju tu time raya,eidul fitri mahupun eid adha.tu je time saya pakai baju melayu.shah kadang2 geleng kepala bila tiba musim perayaan…dipujuk,dirayu,dibodek dan bermacam2 cara dibuat shah utk saya tempah baju melayu.alasan saya tetap sama: baju ungu tu elok lagi hehe.bukan x ade baju melayu shah belikan utk saya,ada warna biru pastel,warna beach,peach dll,semuanya saya x pakai dan beri pd anak2 utk mereka pakai di asrama hehe.last yr dibelikannya saya sepasang baju melayu warna hijau,saya suka pd warna hijau…xkira hijau pas ke hijau petronas ke atau hijau pucuk pisang semua saya suka,saya hanya pakai baju melayu hijau tu 2 kali shj…pertama semasa meraikan tokoh maal hijrah dan yg kedua,wedding reception dr sabreena.salah satu reason saya x gemar pakai baju melayu ni sebab kainnya buat saya rimas.satu shj kain yg saya selesa pakai utk fabric baju melayu…ashby line.kain tu pulak,susah sikit nak ada dalam stock…jenis kain tu jenis kuno hehe.ade sekali shah beli kain peach skin utk dibuat baju melayu…x bertempah langsung kain tu.last2 buat baju melayu utk syahrin aje.tapi…tahun 2008 saya mmg bertekad utk tempah sepasang baju melayu…nak order kain ashby line warna kelabu rasanya.nak buat baju melayu johore…mudah n unik buatannya.nak suh akak ummie tolong jahitkan tulang belut di tengkuk…pakai benang putih hehe.pagi raya nanti nak gi solat raya kat masjid sedondon dgn shah…warna baju kelabu…anak2 biar la mrk ikut selera mrk.raya haji yg baru berlalu meninggalkan kita,shah terpaksa mengenakan sepasang baju kurung warna ungu…sbb nak sedondon dgn baju melayu ungu saya yg dah berusia lewat 13 tahun.ke masjid di pagi zulhijjah sedondon…haha.jarang berkesempatan nak sedondon dgn shah di pagi lebaran.selalunya shah n anak2 perempuan akan sedondon…anak2 lelaki pula sedondon…saya tetap dgn baju melayu teluk belanga ungu…saban tahun.baju tu ada nostalgianya…kain dibeli shah di singapura,di geylang pd tahun 2003 dgn duit gaji pertama shah selepas beliau disahkan sebagai pegawai tetap dan berpencen dalam jawatan sebagai pegawai perkhidmatan pendidikan.itulah sebabnya saya amat menghargai baju melayu teluk belanga warna ungu…sayang nak dibiarkan terperap dlm almari kain baju.saya sememangnya x memerlukan banyak pakaian.dalam almari saya hanya ada 3 helai baju kemeja,6 helai tshirt,7 seluar jeans,4 kain sarong,2 helai baju melayu,socks 3 pairs.tu aje dlm wardrobe saya.pusing balik pusing balik tu je pakaian saya.saya x gemar berbelanja utk pakaian.tapi satu aje kelemahan saya…saya ni gila pada boots.berbagai jenama boots saya miliki…dr yg sebiasa2nya hinggalah ke yg luar biasa hehe,semua saya ada.bally boots,Clarke boots,Jacobs boots,Durango boots,trv boots,alain delon boots,john bert boots,kings boots,timberland boots dll…pd saya boots ni mencerminkan watak saya.bila saya sarungkan boots ke kaki saya setiap kali saya melangkah keluar rumah,boots ni akan membantu saya menjiwai diri dan kehidupan saya…berpijak dibumi nyata.

No comments: